torstai 23. helmikuuta 2017

Talviloma ja harjoittelu jatkuu ensi viikolla...

Tämä viikko eli 20-24. helmikuuta on talviloma, joten kotona lepäilty ja flunssa hoidettu pois.

Työssäoppimisen työtehtävät tähän mennessä ovat:

- Asiakaspalvelu (Kysymyksiin vastailu, neuvominen)
- Kassatyöskentely/myyminen
- Tuotteiden ostaminen asiakkailta (käytetyt pelit ja konsolit)
- Liikkeen sisustaminen ja ylläpitö, sekä siivous
- Inventaario
- Ennakkomyyminen (Nintendo Switch-konsoli ja videopelit)
- Tavaroiden paikalleen laittaminen
- Hintalappujen tulostaminen ja paikalleen laittaminen
- Postipakettien purkaminen
- Palautettujen tuotteiden vastaanottaminen
- Lisätuotteiden myynti (takuut, peliennakot yms.)
- Tuotteen vieminen toiseen GameStop-liikkeeseen meidän liikkeestä.
- Kampanjoiden ja väliaikaisten tarjousten oppiminen.

Kehitystä kuukaudessa:

Suurin osa asioista ovat uusia minulle, mutta olen oppinut ne nopeasti. Työssäoppimista on helpottanut englannin- ja tietokoneenkäytön taidot. Suurimman osan asioista muistan ensimmäisen kerran jälkeen, mutta jotkut asiat vaativat jatkuvaa kehitystä jopa pidempiaikaisilta työntekijöiltä kuten lisätuotteiden myynti. Lisätuotteiden myyminen ja muutenkin asiakkaaseen kontaktin ottaminen helpottuu koko ajan, kokemuksen lisääntyessä. 

Kuten olen aikasemmin jo maininnut, niin asiakaspalvelu on huomattavasti helpompaa kun tuntee tuotteet ja pystyy tekemään taustalla olevat toiminnut lihasmuistista, niin keskittymiskyvyn voi käyttää asiakkaaseen, sen sijaan että käyttäisi sen kassan käyttämiseen tai johonkin muuhun.


Kehitettävää:

Työssään ei voi koskaan olla liian hyvä, aina löytyy jotain kehitettävää. Yritin kysyä myymälävastaavalta kritiikkiä, mutta hän ei keksinyt mitään sillä hetkellä, sanoi vain, että olen oppinut asiat nopeasti ja hoitanut työni kunnolla. 

Itse sanoisin, että kehitettävänä on ainakin sosiaalliset taidot, en koe myyntiäni luontevaksi vielä. Sen lisäksi jotkut tuotteet pitäisi tuntea paremmin, ainoa asia mitä oikeastaan välttelen työssä on konsoleiden ostaminen asiakkaalta, koska en tunne niitä tarpeeksi hyvin ja meidän on tarkistettava monta asiaa ennen kuin voimme ostaa sen asiakkaalta, joten hoidan sen vain, jos ketään kokeneempaa myyjää ei ole vapaana sillä hetkellä.

Haittapuolia asiakaspalvelussa:

Jokaista asiakasta joutuu palvelemaan, vaikka välillä hajuaisti tai joku muu asia ärsyyntyisi. Sen lisäksi asiakaspalvelussa kaikki mahdolliset pöpöt ja bakteerit kiertää, joten olen ollut flunssassa kolme kertaa kuukauden sisällä, mutta onneksi niin lievässä ettei ole tarvinnut ottaa sairauslomaa töistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti